Journal Description

Jurnal Pendidikan Kebutuhan Khusus merupakan jurnal yang diterbitkan oleh  jurusan Pendidikan Luar Biasa FIP UNP sebagai sarana publikasi ilmiah di bidang Pendidikan Kebutuhan Khusus. Jurnal akan terbit dua kali dalam satu tahun. 

Print ISSN : 2598-5183
Online ISSN : 2598-2508
Publisher : Jurusan Pendidikan Luar Biasa Fakultas Ilmu Pendidikan UNP
Editor in Chief : Elsa Efrina
Frequency : 2 issues per year
Focus and Scope : Jurnal Pendidikan Kebutuhan Khusus (JPKK): is a scientific journal that accepts articles or manuscripts written from the results of research or  scientific work rather than research, in the form of the results of analysis or review of the authors of the thoughts or ideas of other authors. Articles published in the JPKK are written by following the guidelines for the procedures for writing national and international standard scientific papers. Both the research results and non-research papers are prepared by following the 'template' determined by the Jurnal Pendidikan Kebutuhan Khusus.

Call of Paper Volume 8 Nomor 1

Nov 30, 2023

Jurnal Pendidikan Kebutuhan Khusus

Jurnal Pendidikan Kebutuhan Khusus (JPKK) invites you to submit the paper for published in Volume 8 Number 1 Tahun 2024.  Before  submission, please register as author and login to submit your paper.

Thank you.

Vol. 7 No. 2 (2023): JPKK

JURNAL PENDIDIKAN KEBUTUHAN KHUSUS

Published: Nov 30, 2023

Effectiveness of the Cheerful Phonics Method to Improve the Ability to Recognize the Sounds of Bilabial Consonant Letter Symbols for Mild Mentally Impaired Children

Firli Rahmanah, Kasiyati Kasiyati

Efektivitas Penggunaan Media Sand Magic Untuk Meningkatkan Ketahanan Duduk Pada Anak Gangguan Pektrum Autisme

Rahmah Yulia yulia, Rahmahtrisilvia Rahmahtrisilvia

Analisis terhadap Aksesibilitas Lingkungan Fisik untuk Mahasiwa Disabilitas di Universitas Sultan Ageng Tirtayasa

Neti Asmiati, Reza Febri Abadi, Dedi Mulia

Improving Vocabulary Recognition Using Articulate Storyline-Based Interactive Media for Children with Deaf Disability

Dinda Asyari, Johandri Taufan

Penggunaan Papan Perkalian Dalam Meningkatkan Kemampuan Operasi Hitung Perkalian Pada Siswa Tunanetra Kelas III di SLB-A YAPTI Makassar

Ardiansyah Ardiansyah, Dwiyatmi Sulasminah, Zulfitrah Zulfitrah

Development of Sciber Applications (Screening with Special Needs) Funding for Learning Innovation and Assistive Technology (Assistive Technology) for Students with Special Needs in Higher Education

Arina Restian Restian, Bustanol Arifin, Tyas Deviana, Beti Istanti Suwandayani, Kuncahyono Kuncahyono, Vivi Kurnia Herviani

Implementasi Metode Direct Instruction pada Pembelajaran Vokasional Anak dengan Hambatan Pendengaran

Nida Muthia Salim, Bayu Pamungkas

Meningkatkan Kemampuan Membaca Permulaan Melalui Media Pop-Up Book Pada Anak Disleksia

Aliansa Fitriani, Damri Damri

Upaya Guru Melalui Bimbingan Belajar Anak Tunarungu Di Sekolah Alam Palembang

Kharisma Romadhon, Maemonah Maemonah, Lusi Oktavia, Eka Putri Ningsih

Rancangan Program Sistem Komunikasi Alternatif Augmentatif Pada Anak Dengan Spektrum Autis

Misdayani misda, Donna Evilina S, Imas Diana Aprilia

Analisis Gaya Belajar Visual Pada Siswa Tunagrahita Kategori Sedang

Widyasari Izmi Haida Al Wasyi, Elly Sukmanasa, Iyan Irdiyansyah
View All Issues