Journal Description

Jurnal Pendidikan Kebutuhan Khusus merupakan jurnal yang diterbitkan oleh  jurusan Pendidikan Luar Biasa FIP UNP sebagai sarana publikasi ilmiah di bidang Pendidikan Kebutuhan Khusus. Jurnal akan terbit dua kali dalam satu tahun. 

Print ISSN : 2598-5183
Online ISSN : 2598-2508
Publisher : Jurusan Pendidikan Luar Biasa Fakultas Ilmu Pendidikan UNP
Editor in Chief : Elsa Efrina
Frequency : 2 issues per year
Focus and Scope : Jurnal Pendidikan Kebutuhan Khusus (JPKK): is a scientific journal that accepts articles or manuscripts written from the results of research or  scientific work rather than research, in the form of the results of analysis or review of the authors of the thoughts or ideas of other authors. Articles published in the JPKK are written by following the guidelines for the procedures for writing national and international standard scientific papers. Both the research results and non-research papers are prepared by following the 'template' determined by the Jurnal Pendidikan Kebutuhan Khusus.

Call of Paper

Nov 21, 2024

Jurnal Pendidikan Kebutuhan Khusus

Jurnal Pendidikan Kebutuhan Khusus (JPKK) invites you to submit your paper for publication in Volume 9, Number 1, Year 2025. Before submitting, please register as an author and log in to submit your paper.

Thank you.

Vol. 8 No. 2 (2024): JPKK

Published: Nov 30, 2024

Maps Berbasis Sensor Lidar untuk Navigasi Tunanetra

39-47 Arisul Mahdi, Marlina Marlina, Rahmahtrisilvia Rahmahtrisilvia, Safaruddin Safaruddin, Wawan Purwanto
106

Membentuk Life Skill dan Kemandirian Anak Disabilitas melalui Program Entrepreneurship di Pondok Perkampungan Ainul Yakin

48-61 Puput Nurhayati, Togar Siagian, Bono Setyo
138

Gambaran Konsentrasi Belajar Siswa Slow Learner pada Salah Satu SMK Negeri di Jakarta

62-74 Nadilla Ardana, Melina Lestari
67

Permainan Money Monopoly sebagai Media Meningkatkan Literasi Keuangan pada Anak Autis

75-83 Ristania Harwin Verdian, Sujarwanto Sujarwanto, Wiwik Widjati, Erna Widiastuti
80

Penerapan Perencanaan Strategis dengan Analisis SWOT di Sekolah Inklusif

84-92 Anissa Alhaqqoh Darwis, Eni Susilowati, Yohanes Tominsen, Zunus Matori, Nurlaili Nurlaili
217

Kontribusi Work Value Bimbingan Karir Terhadap Kesiapan Kerja Mahasiswa Disabilitasi di Perguruan Tinggi

93-99 Mega Iswari, Nurhastuti Nurhastuti, Zulmiyetri Zulmiyetri, Humaira Mustika, Rara Ajeng
130

Analisis Keterlambatan Berbicara Pada Anak

100-108 Annisa Aulia Gustiana
113

Peran Pendidikan Inklusif: Strategi dan Tantangan dalam Penghapusan Diskriminasi terhadap Anak-Anak Berkebutuhan Khusus

109-119 Rahayu Fuji Astuti, Khairunnisa Ani Putri
217

Analisis Pola Interaksi Guru dan Anak dengan Sindrom Down dalam Konteks Sosiologi

120-128 Muhammad Irfan Abdullah, Meli Fauziah
106
View All Issues