Journal Description

Jurnal Pendidikan Kebutuhan Khusus merupakan jurnal yang diterbitkan oleh  jurusan Pendidikan Luar Biasa FIP UNP sebagai sarana publikasi ilmiah di bidang Pendidikan Kebutuhan Khusus. Jurnal akan terbit dua kali dalam satu tahun. 

Print ISSN : 2598-5183
Online ISSN : 2598-2508
Publisher : Jurusan Pendidikan Luar Biasa Fakultas Ilmu Pendidikan UNP
Editor in Chief : Elsa Efrina
Frequency : 2 issues per year
Focus and Scope : Jurnal Pendidikan Kebutuhan Khusus (JPKK): is a scientific journal that accepts articles or manuscripts written from the results of research or  scientific work rather than research, in the form of the results of analysis or review of the authors of the thoughts or ideas of other authors. Articles published in the JPKK are written by following the guidelines for the procedures for writing national and international standard scientific papers. Both the research results and non-research papers are prepared by following the 'template' determined by the Jurnal Pendidikan Kebutuhan Khusus.

Call of Paper

Nov 21, 2024

Jurnal Pendidikan Kebutuhan Khusus

Jurnal Pendidikan Kebutuhan Khusus (JPKK) invites you to submit your paper for publication in Volume 9, Number 1, Year 2025. Before submitting, please register as an author and log in to submit your paper.

Thank you.

Vol. 9 No. 1 (2025): JPKK

Published: Apr 30, 2025

Pengaruh Metode Modelling Terhadap Kemampuan Bahasa Ekspresif Pada Anak Autism Spectrum Disorder

1-7 Alfina Margina Mukti, Sudarman Sudarman, Rizki Husadani
176

Pengaruh Fasilitas Belajar Terhadap Hasil Belajar Mahasiswa Tuna Netra di Universitas Islam Negeri Salatiga

8-15 Siti Nurkhasanah, Farida Inayati Tsania, Shinta Shofa Kamala, Yusrina Putri Novia, Muhammad Nur Soleh, Galuh Nadhita
45

Bahasa Isyarat Sebagai Cermin Karakter Anak Tunarungu di Sekolah SLB ABC Argasari Lestari

16-21 Ocha Tria Rahmawati, Lutfi Nur, Purwati Purwati
56

The Effect of Project-Based Learning Implementation in Pancasila Student Profile (P5) on Independence and Communication Skills of Deaf Students at SLB N 2 Jakarta

22-37 Rohmah Ageng Mursita, Totok Bintoro, Murni Winarsih, Siti Nuraini
21

Pengelolaan Pembelajaran Anak Berkebutuhan Khusus Tunanetra Tingkat SMALB

38-50 Muhammad Zulpikar, Denny Denmar, Agus Lestari, Friscilla Wulan Tersta
40

Optimalisasi Pembelajaran melalui E-Modul untuk Mata Kuliah Perkembangan Anak Berkebutuhan Khusus pada Mahasiswa Pendidikan Khusus

51-60 Dody Bakhtiar Al-Anshori, Sayidatul Maslahah, Dedi Mulia
24
View All Issues