Isi Artikel Utama

Abstrak

The school is a formal institution to gain knowledge, the school plays an important role in achieving the goals of national education Every parent would want their children to go to a favorite school, proper school. Even though the school is far from where they live. environment close to children. According to (Verdiyani, 2016) strategic location and proximity to schools are the main factors parents in choosing schools. In accordance with government policies related to the zoning system this applies to children with special needs. Where children with special needs can attend school in accordance with their residence. This study aims to find out how parents' views are related to government policies, where students should study near their homes.


Keywords: School, distance, school

Rincian Artikel

Cara Mengutip
Rayani, E. (2020). Survey Tentang Kebijakan Pemerintah Terhadap Jarak Sekolah dengan Rumah Menurut Prespektif Orang Tua. Jurnal Pendidikan Kebutuhan Khusus, 4(2), 34–37. https://doi.org/10.24036/jpkk.v4i2.561

References

    Amirin, T. M., Wijayanti, W., & Abd. Jabar, C. S. (2016). Kondisi Insani Dan Material Sekolah Menengah Negeri “Pilihan Kedua” Di Kota Yogyakarta. Jurnal Penelitian Ilmu Pendidikan, 9(1), 1–11. https://doi.org/10.21831/jpipfip.v9i1.10686

    Bintoro, R. F. A. (2018). Public Perception Regarding Policy Implementation On School Zoning Policy In The Acceptance Of High School New Students Year 2017/2018 In Samarinda. Jurnal Riset Pembangunan, 1(20), 48–57.

    Fuadi, K. (2015). Analisis Kebijakan Penyelenggaraan Pendidikan Inklusif di Provinsi DKI Jakarta. HIKMAH Journal of Islamic Studies.

    Jauhari, A. (2017). Pendidikan Inklusi Sebagai Alternatif Solusi Mengatasi Permasalahan Sosial Anak Penyandang Disabilitas. Jurnal IJTIMAIYA, 1.

    Khoirul Syani, A., Mufid, S., & Hazin, M. (2018). Komunikasi dalam Implementasi Kebijakan Pendidikan Wajib Belajar 9 Tahun di Kecamatan Ngadiluwih. KHAZANAH PENDIDIKAN. https://doi.org/10.30595/jkp.v11i1.2309
    Lestari, I. P., Sobri, A. Y., & Kusumaningrum, D. E. (2019). ANALISIS FAKTOR-FAKTOR YANG MEMPENGARUHI PESERTA DIDIK DALAM PEMILIHAN SEKOLAH LANJUTAN TINGKAT ATAS (SLTA). Jurnal Administrasi Dan Manajemen Pendidikan. https://doi.org/10.17977/um027v2i32019p167

    Nurfatah, N., & Arafat, Y. (2017). Pendidikan Inklusi Sebagai Implementasi Nilai-Nilai Karakter Bangsa. Jurnal Manajemen, Kepemimpinan, Dan Supervisi Pendidikan, 2(2), 230867. https://doi.org/10.31851/jmksp.v2i2.1472

    Primadata, A. P., Soemanto, R., & Haryono, B. (2015). Tindakan Orangtua Dalam Menyekolahkan Anak Berkebutuhan Khusus Pada Layanan Pendidikan Inklusif di Sekolah Dasar Negeri 1 Tanjung, Kecamatan Purwokerto Selatan, Kota Purwokerto. Jurnal Analisa Sosiologi.

    Saputri, R. D., Putri, R. A., & Rini, E. F. (2018). Faktor-faktor yang Mempengaruhi Pemilihan Sekolah Dasar dalam Mendukung Kota Surakarta Layak Anak. Region: Jurnal Pembangunan Wilayah Dan Perencanaan Partisipatif, 13(2), 152. https://doi.org/10.20961/region.v13i2.21172

    Septhevian Program Studi Manajemen, R., Tjiptono, F., Pembimbing Progam Sudi Manajemen, D., & Partisipasi Murni, A. (2007). Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Keputusan Orangtua Dalam Memilih Sekolah Dasar (Sd).