Main Article Content

Abstract

This research to describe the implementation of adaptive sports education for physical and motoric X disability students in SDN X. This Research use descriptive qualitative method. Data collecting technique used in form of observation, interview and documentation study. Research subject are physical and motoric X disability students and teacher sports education initially called Z. Result of research indicated that school   there is no special treatment in making learning program design, but in its implementation there are some different activities which will be given to physical and motoric X disability students without diminishing the meaning and purpose of its learning.

Keywords

Jasmani Adaptif Hambatan Fisik dan Motorik

Article Details

How to Cite
Taufan, J., Ardisal, A., Damri, D., & Arise, A. (2018). Pelaksanaan Pembelajaran Pendidikan Jasmani Adaptif bagi Anak dengan Hambatan Fisik dan Motorik. Jurnal Pendidikan Kebutuhan Khusus, 2(2), 19–24. https://doi.org/10.24036/jpkk.v2i2.496

References

    Arikunto, Suharsimi. (2006). Manajemen Penelitian. Jakarta: PT. Rineka Cipta
    Aziz, Ishak. (2008). Tes Pengukuran dan Evaluasi Pembelajaran Olahraga. Padang : FIK UNP
    Bilqis. (2012). Lebih Dekat Dengan Anak Tunadaksa. Yogyakarta: Familia. Karyana, Asep & Widiati, Sri. (2013). Pendidikan Anak Berkebutuhan Khusus. Jakarta: PT Luxima Metri Media.
    Hosni, I. (2010) Modifikasi Pembelajaran Dalam Pendidikan Jasmani Adaptif. Bandung: UPI Bandung
    Rahayu, Ega Trisna. (2013). Strategi Pembelajaran Pendidikan Jasmani. Bandung: Alfabeta
    Rosdiani, Dini. (2013). Model Pembelajaran Langsung Dalam Pendidikan Jasmani dan Kesehatan. Bandung: Alfabeta
    Rosdiani, Dini. (2013). Dinamika Olahrag dan Pengembangan Nilai. Bandung: Alfabeta
    Samsudin. (2008). Pembelajaran Pendidikan Jasmani Olahraga dan Kesehatan. Jakarta: PT. Fajar Interpratama
    Sugiyono, P. (2005). Memahami Penelitian Kualitatif. Bandung: Alfabeta.
    Suharsimi, A. (2006). Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan Praktik. Jakarta: Rineka Cipta.
    Tarigan, B. (2000). Pendidikan Jasmani Adaptif. Departemen Pendidikan Nasional Dasar dan Menengah. Jakarta.
    Tarigan, B. (2008). Modul Pendidikan Jasmani Adaptif. Bandung: Fakultas Pendidikan Olahraga Dan Kesehatan Universitas Pendidikan Indonesia.
    Taufan, J., A., & D. (2018, December 25). PELAKSANAAN PEMBELAJARAN PENDIDIKAN JASMANI ADAPTIF BAGI ANAK CEREBRAL PALSY DI SEKOLAH DASAR PENYELENGGARA PENDIDIKAN INKLUSIF. https://doi.org/10.31227/osf.io/za8jc
    Taufan, J., & Mazhud, F. (2016). Kebijakan-kebijakan Kepala Sekolah Dalam Penyelenggaraan Pendidikan Inklusif Di Sekolah X Kota Jambi. Jurnal Penelitian Pendidikan, 14(1).

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2