Main Article Content

Abstract

This study is held back by the discipline of learning on special welfare children, so researchers want to study and formulate the problem vaitu studied how the discipline of the study of special needs children The study Uses a qualitative approach using a descriptive method, in this study its instrument is a person ora human instrument, that the researcher's sending data collection techniques in the study Interviews and documentaries based on data analysis and research findings on the discipline of the study of special-needs children in the new panam district, and asa result, the discipline of the learn of special-needs children in the New York City has been received. The rules, and the discipline used by a democratic type, as children need guidance and direction by teachers, and parental attention.

Keywords

Disiplin Belajar Anak Berkebutuhan Khusus

Article Details

How to Cite
Monika, N., Suhil Achmad, S., & Ayub, D. (2022). Disiplin Belajar Anak Berkebutuhan Khusus di SLB Panam Mulia Kecamatan Tampan Kota Pekanbaru . Jurnal Pendidikan Kebutuhan Khusus, 6(2), 114–121. https://doi.org/10.24036/jpkk.v6i2.640

References

  1. Afandi, Chamalah, dan Wardani. (2013). Model dan Metode Pembelajaran Di Sekolah. Unissula Press. Semarang.
  2. Ali & Asrori. (2006). Psikologi Remaja, Perkembangan Peserta Didik. Bumi Aksara. Jakarta.
  3. Alimin. (2010). AsesmenKeterampilanMembaca Dan Matematika/Aritmatika Bagi Anak Berkebutuhan Khusus. Bahan Diskusi. Workshop Asesmen Anak Berkebutuhan Khusus. Direktorat Pembinaan Sekolah Luar Biasa. Ditjen Manajemen Pendidikan Dasar Dan Menengah. Kemendik Nas. Jakarta.
  4. Bandi Delphie. (2006). Pembelajaran Anak Berkebutuhan Khusus (dalam setting Pendidikan Inklusi). PT Refika Aditama. Bandung.
  5. Dimyati & Mudjiono. (2006). Belajar dan Pembelajaran. Rineka Cipta. Jakarta.
  6. Djiwandono. (2008). Tes Bahasa Pegangan Bagi Pengajar Bahasa. Kualitatif, dan R&D. Alfabeta. Bandung
  7. Edi Sutrisno. (2009). Manajemen Sumber Daya Manusia. Kencana Prenada Media Group. Jakarta.
  8. Lilik Maftuhatin. (2014). Evaluasi Pembelajaran Anak Berkebutuhan Khusus (ABK) di Kelas Inklusif di SD Plus Darul ‘Ulum Jombang. RELIGI. Jurnal Studi Islam.
  9. Mahendra, Tobing, & Alting. (2008). Care Your Self Diabetes Mellitus. Penebar Plus. Jakarta.
  10. Murni Winarsih. (2007). Intervensi Dini bagi Anak Tunarungu dalaam Pemerolehan Bahasa. Depdiknas. Jakarta.
  11. Nuraini. (2013). Peningkatan kualitas beberapa limbah agro industri dengan kapang Phanerochaete crhysosporium sebagai pakan ternak. Laporan Penelitian Mandiri. Fakultas Peternakan. Universitas Andalas.
  12. Rahayu Ginintasasi. (2009). Proses pembelajaran anak berkebutuhan khusus. Jurusan Psikologi Universitas Pendidikan Indonesia Bandung. jurnal.
  13. Sugiyono. (2015). Metode penelitian Administrasi. Alfabeta. Bandung.
  14. Syaiful Bahri Djamarah. (2008). Psikologi Belajar. Rineka Cipta. Jakarta.
  15. Triyanto & Desy Ratna Permatasari. (2017). Pemenuhan Hak Anak Berkebutuhan Khusus Di Sekolah Inklusi. Kajian Teori dan Praktik Pendidikan. Sekolah Dasar. Jurnal.
  16. Tulus Tu’u. (2004). Peran disiplin pada Prilaku dan Prestasi Siswa. Gramedia Widiasarana Indonesia. Jakarta.